Sunn mat på jobb

Sunn mat på jobb

En av de viktigste faktorene når det gjelder de ansattes sunnhet, er næringsinntaket. Verdens Helseorganisasjon (WHO) rapporterer at riktig næringsinntak kan øke produktiviteten med 20 %. Derfor er det fornuftig for arbeidsgivere som er avhengig av de ansatte når det gjelder selskapets produktivitet og effektivitet, at de sørger for at de ansatte får i seg næring. 

Les mer

Mosjon gir mer energi

Mosjon gir mer energ

Med våre hektiske arbeidsprogrammer og personlige engasjementer er det ofte vanskelig å finne tid til trening. Selv med de beste intensjoner kan trening ofte falle nedover på prioritetslisten. Men det er viktig å huske på at kroppen ikke er laget for å sitte ved et bord, å stå hele dagen eller andre gjøremål som gjentar seg. Den er ment å være i bevegelse. 

Les mer

Gjestfrihet på jobb

Gjestfrihet på arbeidsplassen skaper et positivt miljø.

Ved å tilby dine kunder og besøkende en innbydende kopp kaffe eller et forfriskende glass kildevann, vil kunne bidra til å skape en positiv start på et hvert møte. 

Gjestfrihet - en kilde til bedre samarbeid 

Les mer

Stressmestring

Stressmestring

Å balansere mellom karriere og privatliv kan være en betydelig stresskilde. Noen enkle teknikker kan være med å bedre velværet og livskvaliteten. 

Les mer

Tilstedeværelse - til stede, men regnes ikke med

Selv om arbeidsgiverne en gang bekymret seg om fravær og problemene med ansatte som ikke møtte opp til arbeidet, er det et økende antall ansatte som lider av "tilstedeværelse" – det er når de ansatte møter på arbeidet, men ikke er produktive. 

Tilstedeværelse rammer ikke bare de ansattes produktivitet, den har en direkte innvirkning på selskapets bunnlinje. I USA fant en studie utført av nasjonens største helseforbedringstjenesteleverandører ut at tilstedeværelse koster arbeidsgiverne mer enn USD 180 milliarder årlig i tapt produktivitet. 

Les mer

Gjør arbeidsdagen effektiv med pauser

Gjør arbeidsdagen effektiv med pauser

Kaffe- og samtalepausene man tar i løpet av arbeidsdagen gjør den ikke mindre effektiv. En av pausens viktigste funksjoner er å forebygge tretthet i løpet av arbeidsdagen. Ifølge undersøkelser klarer mennesket å utføre arbeid som krever konsentrasjon sammenhengende fra tre kvarter til en time.

Nordmenn tilbringer gjennomsnittlig 60 % av tiden de er våkne på jobb. Derfor er det også viktig å passe på sin egen velvære i løpet av arbeidsdagen.

Les mer

Husker du på å ta vare på ditt velvære gjennom arbeidsdagen?

Husker du på å ta vare på ditt velvære gjennom arbeidsdagen?

"Jeg skal ta vare på meg selv, spise sunnere, trene mer, stresse mindre, unne meg tid til meg selv..." låter det kjent?

Nytt år, nye løfter. Selv om du ikke har et nyttårsløfte om å ta bedre vare på deg selv, så er dette likevel noe mange har i tankene i begynnelsen på et nytt år.   Nytt år – ny start – en god anledning til å se over sine vaner, kanskje kvitte seg med noen dårlige og samtidig skaffe seg en sunnere hverdag. 

Les mer

Seks grunner til at du bør ha en vannmaskin på kontoret

Seks grunner til at du bør ha en vannmaskin på kontoret

Vi mennesker består for en stor del av vann. Muskelmassen består av 75 % vann, beina våre av 22 %, blodet av 83 % mens hjernen består av hele 90 % vann. For å fungere og holde oss friske må vi ganske enkelt drikke vann. På den måten føler vi oss bedre både privat og på jobben.

1. Forbedret mental tilstedeværelse

Les mer

7 sunne snacks du kan spise ved skrivebordet

7 sunne snacks du kan spise ved skrivebordet

Når formiddagssuget kommer, eller den uunngåelige ettermiddagsslappheten, velger du da en sunn snack som holder næringsnivåene dine oppe, eller tar du heller noe søtt for å få i deg noe sukker i en fart, som like fort får energien til å dale igjen?

 

Les mer